Biocombustibilii ar putea reduce emisiile de fum negru

publicat de Florin Mitrea
4 vizualizări
Biocombustibilii

Biocombustibilii ar putea duce la o reducere cu peste 90% a emisiilor de fum negru provenite de la autovehicule, potrivit unui studiu al cercetătorilor de la Universitatea din Malaga, Spania. Studiul a fost realizat în colaborare cu Future Power Systems Group de la Universitatea din Birmingham, Marea Britanie și reprezintă o descoperire semnificativă în ceea ce privește emisiile de la vehicule.

Studiul are la bază amestecarea biocombustibilor oxigenați cu motorina, într-o concentrație de 20 de procente volumetrice. Acest amestec reduce semnificativ emisiile de funingine – fumul negru emis de autovehicule. Funinginea este cunoscută pentru efectele sale negative asupra sănătății și mediului.

Un aspect important al biocombustibilor este producerea lor prin metode sustenabile. Ei pot deriva din biomasă cu conținut redus de carbon, așa cum sunt reziduurile de ulei, algele sau resturile din agricultură și silvicultură. Acest lucru face ca biocombustibilii să fie prietenoși cu mediul și poate induce modificări semnificative în industria autovehiculelor. Observațiile au arătat că biocombustibilii se comportă față de motor la fel ca orice combustibil obișnuit de la benzinărie, motiv pentru care nu vor fi necesare modificări în proiectarea motoarelor alimentate cu biocombustibili.

Biocombustibilii și sănătatea publică

Implicațiile acestui studiu sunt diverse. Funinginea rezultată de la arderea combustibililor reprezintă o amenințare serioasă pentru mediu și sănătatea publică. Particulele de funingine sunt eliminate în mediul înconjurător și rămân suspendate în aer, afectând climatul, din moment ce ele amplifică efectul de seră, și sănătatea oamenilor, deoarece nu se depun pe sol, ci pot fi inhalate de oameni și alte animale.

Prin reducerea emisiilor de funingine, utilizarea biocombustibililor poate atenua semnificativ aceste riscuri pentru sănătatea publică.

Pe lângă faptul că studiul prezintă o cale de reducere a amprentei asupra mediului a motoarelor cu ardere internă, el deschide ușa pentru utilizarea combustibililor fără produse petroliere, care reduc emisiile de poluanți de la autovehicule. Experții din spatele studiului lucrează pentru comercializarea acestor biocombustibili, fiind deja încheiat acorduri cu câțiva producători importanți.

Emisiile de fum negru

Emisiile de fum negru sunt cauzate de diferite disfuncționalități ale motoarelor cu ardere internă, cum sunt înfundarea filtrelor de aer, defectarea injectoarelor sau probleme la componentele interne ale motorului.

Un factor-cheie care contribuie la fumul negru este dezechilibrul din raportul combustibil-aer, când prea mult combustibil și aerul insuficient determină o ardere incompletă. Acest lucru poate apărea atunci când filtrele sunt blocate și în motor nu ajunge suficient aer sau atunci când injectoarele de combustibil furnizează prea mult carburant. Defectarea turbosuflantei poate duce și ea la emisii de fum negru.

Fumul negru conține o varietate de poluanți nocivi, cum sunt pulberile, care au efecte negative grave asupra sănătății omului, mai ales asupra sistemului respirator. Mai mult, aceste emisii contribuie la poluarea aerului și la degradarea mediului.

Pentru a atenua aceste aspecte negative este esențială o întreținere corespunzătoare a autovehiculelor. Aceasta include verificarea și înlocuirea filtrelor de aer, reglarea injectoarelor și repararea turbosuflantelor defecte. În plus, progresele din dezvoltarea motoarelor și standardele de emisii mai restrictive au dus la motoare diesel mai curate și mai eficiente.

Sursa: Earth.com

Din aceeași categorie

© 2022-2024  Florin Mitrea – WordPress Theme Designed and Developed by PenciDesign

Acest site folosește cookies pentru a îmbunătăți experiența de navigare. Acceptă Detalii