Numărul de exoplanete descoperite depășește 5000, potrivit NASA

Exoplanete

Numărul de exoplanete descoperite dincolo de sistemul nostru solar a depășit 5.000, potrivit NASA.

Recensământul exoplanetelor a depășit acest număr după ce un grup de alte 60 de planete au fost confirmate recent. Noile lumi au fost descoperite în datele colectate de misiunea K2 a NASA, acum încheiată, derulată de prolificul Telescop Spațial Kepler. Descoperirile au fost confirmate prin observații recente.

Așadar, la 21 martie, numărul total de exoplanete confirmate de NASA a ajuns la 5.005.

Au trecut 30 de ani de când astronomii au descoprit primele planete orbitând în jurul altei stele din afara Sistemului Solar – două lumi mici înghesuite în jurul unui pulsar. Astăzi, exoplanetele sunt atât de comune încât astronomii se așteaptă ca majoritatea stelelor să găzduiască cel puțin una, spune astronomul Aurora Kesseli de la Caltech.

Unele exoplanete arată ca Jupiter, altele arată – poate – ca Pământul, iar altele nu arată ca nimic cunoscut. Cele 5.005 de exoplanete confirmate includ aproape 1.500 de gigante gazoase, aproximativ 200 sunt mici și stâncoase, iar aproape 1.600 sunt ”super-Pământuri”, care sunt mai mari decât planetele solide din sistemul nostru solar, dar mai mici decât Neptun.

Astronomii nu pot descrie mai detaliat acele lumi, în afară de diametre, mase și densități. Însă câteva misiuni, inclusiv Telescopul Spațial James Webb, lucrează la acest lucru.

Iar căutările sunt departe de a fi finalizate. Cel mai nou vânător de exoplanete al NASA, misiunea TESS, a confirmat peste 200 de planete, în timp ce alte câteva mii sunt în curs de verificare.

Sursa: Science News.