Vitamina B2 (riboflavina): surse, beneficii și dozaj

publicat de Florin Mitrea
13 vizualizări
Migdale

Vitamina B2 sau riboflavina este una dintre cele opt vitamine din complexul B. La fel ca alte vitamine din grupul B, ea joacă un rol în producția de energie a organismului, dar are și alte utilizări importante.

Vitamina B2 este o vitamină solubilă în apă, care este eliminată din organism în fiecare zi, deci este nevoie de un aport zilnic al acesteia. Cea mai bună cale de obținere a acestei vitamine este consumarea alimentelor bogate în riboflavină. Riboflavina se întâlnește în ouă, nuci, produse lactate, carne, broccoli, drojdie de bere, varză de Bruxelles, germeni de grâu, orez sălbatic, ciuperci, soia, legume cu frunze verzi și cereale integrale.

Beneficiile riboflavinei

Riboflavina este o vitamină necesară pentru creștere și starea generală de sănătate. Ea ajută corpul la degradarea carbohidraților, proteinilor și grăsimilor pentru a produce energie și facilitează utilizarea oxigenului în organism.

Vitamina B2 mai este utilizată pentru dezvoltarea și funcțiile pielii, a celulelor sanguine și a altor organe vitale. De asemenea, este importantă pentru sănătatea ochilor, fiind necesară pentru protejarea glutationului, un antioxidant de la nivelul ochilor. Potrivit U.S. National Library of Medicine, o dietă bogată în riboflavină poate reduce riscul de cataractă.

Nivelurile unor vitamine, chimicale și minerale din fluxul sanguin par a fi dependente de nivelurile de vitamină B2. De exemplu, riboflavina transformă vitamina B6 și acidul folic (vitamina B9) în forma ce pot fi utilizate de organism.

Potrivit American Journal of Clinical Nutrition, riboflavina este importantă pentru procesarea fierului în organism. În lipsa sa crește riscul de instalare a anemiei. Aportul de vitamina B2 poate reduce, de asemenea, nivelul de homocisteină din corp cu 26-40%.

Vitamina B2 este importantă pentru menținerea unei sarcini sănătoase. Deficiența de riboflavină ar putea fi un factor care declanșează afecțiunea denumită preeclampsie, care produce creșterea tensiunii arteriale în stadiile finale ale sarcinii.

Persoanele care suferă de migrene pot ameliora simptomele prin aportul de vitamina B2, potrivit unui studiu al Universității Humboldt din Berlin, Germania.

Deficiența de riboflavină și dozaj

Deficiența de riboflavină este rară în țările dezvoltate, deoarece vitamina se găsește în numeroase alimente. Unii oameni sunt mai predispuși la deficiență decât alții, aceasta fiind mai frecventă la persoanele cu probleme digestive, cum ar fi boala celiacă. Tinerii, alcoolicii și vârstnicii sunt mai susceptibili la deficiență datorită dietei sărace.

Deficiența de vitamină B2 poate produce anemie, dureri în gât și la nivelul cavității bucale, inflamații ale pielii și a ale țesuturilor moi ale gurii. Aceste simptome pot apărea doar la câteva zile de deficiență, potrivit American Journal of Clinical Nutrition.

Doza zilnică recomandată de vitamina B2 variază în funcție de vârstă, sex și sarcină, fiind de 1,3 miligrame la bărbați și 1,1 miligrame la femei. O doză mai mare poate ajuta la prevenirea cataractei, iar dozele de până la 400 mg pot ajuta la tratarea migrenelor.

O cană de varză mărunțită conține 0,1 mg de riboflavină, în timp ce un ou fiert tare conține 0,3 mg, iar o cană de lapte integral conține 0,4 mg de vitamina B2. O ceașcă (135 g) de migdale conține 1,4 mg de riboflavină.

Sursa: Live Science

Din aceeași categorie

© 2022  Florin Mitrea – WordPress Theme Designed and Developed by PenciDesign

Acest site folosește cookies pentru a îmbunătăți experiența de navigare. Acceptă Detalii