Aronia și beneficiile sale pentru sănătate

publicat de Florin Mitrea
13 vizualizări
Fructe de aronia

Aronia este un arbust originar din America de Nord, dar care acum este cultivat și în Europa de Est. Fructele acestui arbust pot fi consumate în stare proaspătă sau ca ingrediente în diferite alimente, cum sunt plăcintele, siropul și ceaiul.

Se crede că aronia aduce numeroase beneficii pentru sănătate, inclusiv în lupta împotriva cancerului. Multe dintre presupusele beneficii ale acestor fructe sunt asociate cu conținutul lor ridicat în nutrimentele denumite polifenoli.

Efecte anticancer

Un studiu din anul 2004 a analizat efectele extractelor de struguri, aronia și afine în dezvoltarea cancerului de colon. Rezultatele au arătat că toate cele trei extracte au inhibat creșterea celulelor canceroase, însă aronia a avut efectul cel mai puternic.

Un alt studiu din anul 2009 a constatat că extractul de aronia a ajutat la reducerea vătămărilor celulare asociate cu cancerul de sân.

Efecte antidiabetice

Cercetările par a susține efectele antidiabetice ale fructelor de aronia. Un studiu din anul 2015, efectuat pe șobolani, a arătat că un extract de aronia a ajutat la stimularea sistemului imunitar și la reducerea fenomenelor inflamatorii asociate cu diabetul.

Un alt studiu din anul 2012, efectuat pe șobolani rezistenți la insulină, a constatat că un extract de aronia a luptat împotriva rezistenței la insulină la mai multe niveluri. Acest rezultat ar putea face din aronia un ajutor în prevenirea apariției diabetului.

Un studiu din anul 2016 a arătat că aronia exercită efecte pozitive în privința nivelului glucozei din sânge și a obezității.

Sănătatea organelor

Un studiu din anul 2016 a investigat efectele siropului de aronia asupra șobolanilor cu afecțiuni ale ficatului și a constatat că aronia a redus simptomele și severitatea afectării celulelor hepatice. Un studiu similar din anul 2017 a arătat, de asemenea, că aronia are efecte benefice asupra ficatului la șobolani. Autorii au sugerat că aceste efecte s-ar putea datora activității antioxidante a fructelor de aronia.

Un alt studiu pe rozătoare, efectuat tot în anul 2017, a constatat că siropul de aronia a ajutat la reducerea severității simptomelor la șobolanii cu mucoasa stomacală deteriorată. Autorii acestui studiu au sugerat că, în acest caz, beneficiile aduse de aronia s-ar putea datora stimulării producției de mucus și capacităților fructelor de aronia de a combate stresul oxidativ.

Sănătatea vaselor de sânge

Un studiu din anul 2015 a descoperit că aronia ar putea proteja împotriva bolii coronariene, prin prevenirea formării depunerilor în interiorul arterelor.

Atât extractele de aronia, cât și cele de afine au ajutat la relaxarea țesutului, ceea ce ar permite îmbunătățirea fluxului sanguin. Acest lucru este importante, deoarece multe afecțiuni cardiovasculare duc la creșterea rigidității arterelor. Relaxarea țesutului arterial duce și la scăderea tensiunii arteriale.

Informații nutriționale

La fel ca alte fructe de pădure, aronia este foarte bogată în nutrimente, deși compoziția nutrițională exactă variază în funcție de modul în care fructele au fost crescute și preparate.

Aronia conține următoarele vitamine (toate valorile sunt raportate la cantitatea de fructe proaspete):

  • vitamina C: 137-270 miligrame per kilogram (mg/kg);
  • acid folic: 200 micrograme per kilogram (μg/kg);
  • vitamina B1: 180 μg/kg;
  • vitamina B2: 200 μg/kg;
  • vitamina B6: 280 μg/kg;
  • niacină: 3.000 μg/kg;
  • acid pantotenic: 2.790 μg/kg;
  • tocoferoli: 17,1 mg/kg;
  • vitamina K: 242 μg/kg.

Aronia conține următoarele minerale (valorile sunt raportate la cantitatea de fructe proaspete):

  • sodiu: 26 mg/kg;
  • potasiu: 2.180 mg/kg;
  • calciu: 322 mg/kg;
  • magneziu: 162 mg/kg;
  • fier: 9,3 mg/kg;
  • zinc: 1,47 mg/kg.

Cum să includem aronia în dieta noastră

Oamenii pot consuma aronia sub diferite forme, inclusiv fructe proaspete sau suc/sirop. Fructele pot fi folosite ca ingredient în produsele de patiserie sau pot fi administrate sub formă de suplimente alimentare.

Mâncăruri și băuturi în care aronia poate fi utilizată sunt: brioșele, plăcintele, prăjiturile, vinurile, gemurile, ceaiurile, sucurile și siropurile.

Posibile riscuri și efecte secundare

De obicei, aronia are un gust aspru, care usucă gura. Acest lucru poate fi neplăcut pentru unii oameni, dar este puțin probabil să prezinte vreun risc pentru sănătate.

Nu pare să existe nicio dovadă bine documentată privind riscurile sau pericolele specifice legate de consumul de aronia, deși unii oameni ar putea fi alergici la aceste fructe.

Din aceeași categorie

© 2022  Florin Mitrea – WordPress Theme Designed and Developed by PenciDesign

Acest site folosește cookies pentru a îmbunătăți experiența de navigare. Acceptă Detalii